KAMLARIN SAVAŞI V1.0



Üç haftalık bir emeğin ürünü olan kutu oyunumu sizlerle paylaşıyorum. Kamların Savaşı Kutu Oyunu: Türk-Altay Mitolojisinden esinlenen;  strateji-taktik türünde; 2-4 kişilik; tur tabanlı bir oyundur.
İndirdiğiniz dosyada oyunun şablonunu, oyun kurallarını ve oyunu nasıl yapacağınızı gösteren üç farklı PDF dosyası bulunmaktadır. Tek yapmanız gereken çıktı almak, kalın bir kartona ya da mukavvaya çıktıları yapıştırmak ve kesmek.
Oyunun bu sürümü sadece basit bir kutu oyununun neleri içermesi gerektiğini göstermek amaçlı yapılmıştır. Ancak hikayesi derin ve anlamlı olan bu ilk göz ağrımı fırsat buldukça geliştireceğim. Zamanla yeni haritalar, birimler ve binalar eklenecek yada grafik tasarımları iyileştirilecektir.
Oyunun geliştirirken K.O.T.A. yöntemini kullandım. Eğer sizde kendi kutu oyunlarınızı tasarlamak istiyorsanız, mini rehber tadındaki bir önceki “Nasıl Kutu Oyunu Yaparım?” başlığını okumanızı tavsiye ederim.


Oyunun Teknik Özellikleri
Oyunu 2, 3 yada 4 kişi oynayabilirsiniz. Ancak ben 3 kişi oynamanızı tavsiye etmem. Çünkü boşta kalan köşeye bir kişi uzak, komşu olan diğer iki kişi ise yakın olacaktır. Buda oyunun dengesizleşmesine neden olacaktır.  2 kişi oynandığında karşılıklı çapraz köşelerde başlamanızı tavsiye ederim. Oyun haritası 4kişi için olabildiğince dengeli tasarlanmıştır. Her köşenin yeşil alanlarının merkeze (Ulu Kayın) en yakın uzaklığı eşittir.

Haritada deniz, bozkır, çimen, dağ olmak üzere 4 farklı yeryüzü çeşidi bulunmaktadır. Deniz ve dağlar üzerinden birimler geçemezken, kara ve çimenden geçilir. Binalar yalnızca çimenlik alanlara kurulur.

Oyunda 4 farklı birim bulunuyor. “Körmöz” isimli birim, diğer tüm birimler karşısında güçsüz ama hızlı ve bina yapımı için şart olan bir birimdir. Bulunduğu yeşil alana bina kuran körmöz yok olur. “Kut” ismine sahip diğer 3 faklı birim ise birbirine karşı zayıf ve güçlüdür. İleride yeni birimler ekleyerek daha karmaşık birim sistemleri geliştirmeyi planlıyorum.
Her oyuncunun piyon ve binalarının karışmaması için farklı rengi var(mavi, sarı, siyah, kırmızı)

Hikayenin Kökleri
Oyunda her oyuncu bir Kam(Şaman) rolündedir. Kamlar, tengrilerle irtibata geçerek bazen insanlara yardım eden bazen de sadece dengeyi korumayı amaçlayan yetenekli kişilerdir…
Her Tengrinin kendine has huyları ve güçleri vardı. MERGEN bilgeliği, KIZAGAN gücü, ÜLGEN iyiliği, ERLİK kötü olan her şeyi temsil ediyordu. Tengriler, tengrilerin çocukları, insanlar ve diğer yaratılanlar göğün 17 kat yukarısı ve yerin 7 kat aşağısındaki katlar arasında yaşıyordu. Yeryüzü, Gökyüzüne dokuz dalı olan ULU KAYIN AĞACI ile bağlıydı.
Herşey, Tengrilerin atası Kayra Han’ın çocuğu Erlik’i yaptığı fenalıklardan dolayı yerin yedi kat aşağısında yaşamaya mahkûm etmesiyle başladı. Erlik Han yerin altındaki sonsuz karanlıkta Kızıl bir güneş ile yaşayıp ölüler ve çürümüşler ile ilgilenirken diğer kardeşleri her türlü kötü şeyden uzak göğün üst katlarında keyif içinde yaşıyorlardı. Karanlık doğan günlerde düşüncelerde kararırdı. Erlik Han’ında düşünceleri kin ve karanlık içindeydi ve planlar yapıyordu…
…Ve sonunda diğer üç kardeşini de birbirine düşürmeyi başardı. Bu savaş ki bir kazananı olmayan, sadece karanlık bir güç saçıyordu etrafa. Savaşırken Tengrilerin lime lime kopan vücut parçaları yeryüzüne düşerek büyüye dönüşüyordu. Manguslar, Bükeler, Evrenler, başı boş körmözler tüm yer yüzüne yayıldı. Yurtlar tepegözlerin karnını doyurdukları sofralara döndü. İller Alkırı’larının baskınlarıyla dağıldı.
Bazı kamlar meditasyonlarında nereden geldiğini bilediği sesler duydular. Bu sesler Yeryüzünü ağzına kadar dolduran büyüleri nasıl kullanacağını ve insanlığın kurtuluş yolunu fısıldıyordu.
Artık yapmaları gereken şeyi biliyorlardı…
Erliğin körmözleri herkese yenilir çünkü kötü olan yeryüzünden sürülmüştür, Ülgen Kızganı yener, çünkü affetmek yok etmekten yücedir. Kızgan Ülgeni yener, çünkü öfke aklı kapatır. Mergen Ülgeni yener, çünkü bilge olan her şeyin sonucunu görür…
Maddi anlamda ölümsüz olan Tengriler, manevi açıdan ölebilirdi. Manevi ölüm ise unutulmak ile aynı anlamdaydı. Ulu Ağacın dallarını kontrol etmeyi başaran Şaman Tengrilerin yeryüzüyle olan bağını da kesebilirdi. Böylece zaman içinde adları unutulan ve güçleri zayıflayan Tengriler yeryüzüne daha fazla zarar veremezdi. Ama ortada Tanrıların kadim sırrını çözmeyi başaran ve Ulu Kayını Kontrol etmeye çalışan birden çok güç vardı. Hatta insanlara Tengrilerin Kut’u ile saldırdığı söylenen Temirkıynakların, mangusların söylentileri bile dolaşıyordu.
İnsanlığın, yeryüzünün ve tanrıların kaderini bir başkasına bırakabilir miydin?
Gücünü yeryüzüne yayılmış tanrıların savaş artıkları olan kut’lardan ve ERLİKTEN satın aldığın hizmetçi hayaletlerden alıyorsun. Unutma tüm savaşların destekçisi ERLİK, diğer şamanları da destekliyor. Bu yüzden bu savaşı kazanmanın iki yolu var. Ya diğer şamanlarla da savaşacak ve onların ERLİK’ten yardım almasını engelleyeceksin yada doğrudan ULU KAYIN’ı kontrol etmeye çalışacaksın.
Görevini başarabilir misin? Savaşı hangi Tengri kazanır? Acıdan uzaklaşmak için güce yaklaşmak, güce yaklaşmak için tanrılardan uzaklaşmak doğru mu? Bu soruların cevabını bulabilir misin bilmem ama her savaştan sonra en az bir tane ERLİK KAPISININ sağlam kalacağını biliyorum…


2 yorum:

  1. Bu haritayi hangi program ile yaptin. Bende askeri strateji oyunu tasarloyorum istediğim harita böyle altigenlere ayrılmış olacak. Play store da 1941 frozent front diye bir oyun var haritasi onunkine benzemesini istiyorum. Yanibhangi programla yaptin.

    YanıtlaSil
  2. Anladığım kadarıyla yaptınız ve bıraktınız :/

    YanıtlaSil